Edukacja zdalna- maluszki 02.04.2020r.
Ogrodnicy- słuchanie wiersza czytanego przez Rodzica. Rozmowa na temat treści wiersza. „Ogrodnicy” Iwona Róża Salach Idą, idą ogrodnicy, tup! Niosą grabki i łopatki, hej! Będą spulchniać ziemię, aby lekko było jej. Puk, puk, puk łopatką, szu, szu, szu grabkami, tryśnie woda z koneweczki na nasze grządeczki. Stuku puk motyką. Drap, drap pazurkami. Nasze skarby wysiewamy, o ogródek dbamy. Rozmowa na temat treści wiersza: „Kto poszedł do ogrodu?”, „Jakie narzędzia mieli ze sobą ogrodnicy?”, „Do czego służą grabie i łopata?”, „Po co jest konewka?”, „Co ogrodnicy wysiewają do ziemi?” Czego brakuje? – ćwiczenia koncentracji i percepcji wzrokowej. Rozkładamy przed dzieckiem trzy przedmioty np.: cebulkę, klocek, piłkę. Dziecko przez chwilę przygląda się w jakiej kolejności ułożone są przedmioty. Prosimy dziecko aby zamknęło na chwilkę oczy i zmieniamy układ przedmiotów. Gdy dziecko otworzy oczy prosimy aby dziecko powiedziało jakie zmiany zaszły bądź czego brakuje. „W naszym ogródeczku”- utrwalanie piosenki W naszym ogródeczku dz. rysuje rękoma koła przed sobą zrobimy porządki dz. „grozi” palcem wskazującym Wygrabimy ścieżki dz. naśladuje grabienie przekopiemy grządki dz. naśladuje kopanie łopatą Raz dwa trzy. dz. klaszcze 3 razy Potem w miękką ziemię ...
Czytaj dalej