Categories Menu

Opublikowany : kw. 30, 2020 w Aktualności

Komunikat Burmistrza Libiąża

W związku z umożliwieniem otwarcia od 6 maja 2020 r. przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego oraz form opieki nad dziećmi do lat 3 informujemy, iż analizujemy możliwość ponownego otwarcia przedszkoli i żłobków. Wymaga to od nas zastosowania szczególnych środków bezpieczeństwa mających na celu ochronę zdrowia dzieci i pracowników. Pełną informację w tym zakresie przekażemy Państwu po weekendzie...

Czytaj dalej

Opublikowany : kw. 30, 2020 w Wczesne wspomaganie rozwoju

Dysfunkcja zmysłu węchu i smaku

  Zmysł węchu i smaku odgrywa bardzo ważną rolę w życiu człowieka. Pomaga nam przetrwać i zapewnia nam podstawowe informacje płynące z otaczającego nas świata. Zmysł smaku dostarcza nam informacji o smakach: słodkich, gorzkich, kwaśnych. Zmysł węchu ostrzega nas przed niebezpieczeństwem, np. pożarem i nieprzyjemnymi wrażeniami płynącymi do naszego organizmu. Zapach i smak są ze sobą połączone. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego mogą wpłynąć na zmysł powonienia i smaku. Nadwrażliwość lub podwrażliwość węchowa i smakowa wpływa na proces odżywiania dziecka. W przypadku zaburzeń tych zmysłów zaleca się terapię Integracji Sensorycznej oraz terapię żywieniową. Objawy zaburzeń zmysłu węchu: Nie lubi zapachów (np. owoców), reaguje nadreaktywnie na zwykłe zapachy; Zauważa zapachy, których inni nie wyczuwają; Wybrzydzanie podczas posiłków; Ignorowanie zapachów, nawet tych bardzo intensywnych. Objawy zaburzeń zmysłu smaku: Nie toleruje niektórych konsystencji i temperatur pokarmów; Zdarza się krztuszenie podczas posiłków lub odruch wymiotny; Duża wybiórczość pokarmowa; Lizanie lub smakowanie niejadalnych przedmiotów, np. zabawki, klej; Preferowanie ostrych lub bardzo gorących potraw; Nie muszą występować wszystkie objawy. Jeżeli obserwujesz u swojego dziecka zaburzenia zmysłu węchu i smaku, skontaktuj się z terapeutą Integracji Sensorycznej. W jaki sposób można pomóc dziecku w domu? Dom to najlepsze miejsce, gdzie stymulacja węchowa i smakowa może przebiegać w sposób naturalny. Zaleca się: Częste wietrzenie...

Czytaj dalej

Opublikowany : kw. 30, 2020 w Aktualności

Symbole narodowe

Okres świąt majowych – 1 maja- Święto Pracy, 2 maja- Dzień Flagi Narodowej oraz 3 maja Uchwalenie Konstytucji 3 Maja – to wspaniały czas na przybliżenie dzieciom treści patriotycznych. Poprzez kultywowanie uroczystości narodowych przedszkolaki uczą się patriotyzmu, wyrabiają pozytywne postawy i uczucia patriotyczne. W ten sposób już od dzieciństwa kształtuje się w dzieciach uczucie miłości i przywiązania do własnego kraju oraz promuje się polskie symbole narodowe. Godło –  biały orzeł na czerwonym tle w złotej koronie. Hymn –„Mazurek Dąbrowskiego”, który wymaga odpowiedniej postawy w trakcie śpiewania lub słuchania. Flaga Polski w barwach biało – czerwonych. Chętnie zobaczymy Waszą działalność plastyczną związaną z tymi majowymi świętami. Prace można przesyłać na adres e-mail nauczaniezdalne@onet.eu.- wszystkie prace opublikujemy na stronie internetowej naszego przedszkola.  ...

Czytaj dalej

Opublikowany : kw. 30, 2020 w Grupa 2, Grupa 3, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- 30.04.2020r.

Wtorek 30.04.2020 Temat: Warszawa Poranna gimnastyka– zakręćcie kołem i wylosujcie ćwiczenie dla siebie, rodzeństwa i rodziców: https://wordwall.net/embed/238bf1dd2c954c73a5337fb7f8189fa1?themeId=52&templateId=8 https://www.youtube.com/watch?v=dqk_IongIzI Posłuchajcie legendy o …...- to się dowiecie po wysłuchaniu https://www.youtube.com/watch?v=2X9THxfuGRs Zagadka Fala wiślana pluskiem ją sławi Tarczą i mieczem broni Warszawy ( Syrena Warszawska) Wiersz”Warszawa” https://www.youtube.com/watch?v=2gDBf3sPDR0 Jaka wielka jest Warszawa! Ile domów, ile ludzi! Ile dumy i radości W sercach nam stolica budzi! Ile ulic, szkół, ogrodów, Placów, sklepów, ruchu, gwaru, Kin, teatrów, samochodów samochodów spacerów i obszaru! Aż niestara Wisłą cieszy, Ze stolica tak urosła, Bo pamięta ją malutką, A dziś taka jest dorosła. Odpowiedz na pytanie: Stolicą Polski jest…. Dla...

Czytaj dalej

Opublikowany : kw. 30, 2020 w Grupa 4, Grupa 5, Grupa 6, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- 30.04.2020r.

Przeczytaj. Przyjaciółmi przyrody chcemy być, i w zgodzie z naturą będziemy żyć. Dlatego obiecujemy, chronić przyrodę będziemy, oszczędzać wodę, dokarmiać ptaki, dbać o zwierzaki, kwiaty hodować, drzewa szanować, Ziemię ratować, nigdy nie śmiecić. I uczyć tego wszystkiego dzieci! Dopisz liczby lub dorysuj oczka. o o o o o o o o o o o o o o o 3 5 Policz. IIIII i  IIIII to 4 .Policz i pokoloruj okienko z odpowiednią liczbą. O O O O O O O 7 5 Dorysuj tyle elementów, by było ich po 9. O O O O O X X X X X X I I I I I...

Czytaj dalej