Categories Menu

Opublikowany : marzec 30, 2020 w Grupa 4, Grupa 5, Grupa 6, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- 31.03.2020r.

Zachęcamy do zabaw ruchowych: Praca w ogródku” – zabawa naśladowcza rozwijająca nie tylko sprawność fizyczną, ale i wyobraźnię Opowiadamy historyjkę, którą dziecko ilustruje ruchem: Adam z mamą i tatą poszli do ogrodu. Wzięli ze sobą taczki z potrzebnymi rzeczami. Najpierw wyjęli grabie i zgrabili suche liście i patyki. Następnie zabrali łopaty i skopali ziemię. Na przygotowanej ziemi posiali nasionka i posadzili krzewy. Nosili wodę w konewkach i podlewali grządki. Sekatorem poobcinali wystające w górze gałęzie jabłoni i gruszy. Na koniec oglądali i wąchali pierwsze wiosenne kwiaty. Zmęczeni wrócili do domu. Na budowie” ‒ przygotowujemy ulubione klocki dziecka. Rozkładamy je na podłodze w jednej części pokoju. Prosimy dziecko, aby zbudowało z nich budowlę w drugiej części pokoju. Zadaniem dziecka jest przeniesienie klocków z jednego miejsca na drugie, ale bez wykorzystania dłoni – może je przesuwać nogą, łokciem, przenosić palcami stóp itp. Gdy wszystkie klocki będą przeniesione, prosimy o stworzenie z nich budowli. Pierwsza część zabawy rozwija kreatywność dziecka oraz jego koordynację ruchową, druga (układanie klocków) ‒ kształtuje sprawność manualną. „Latające woreczki” ‒ przygotowujemy kilka woreczków wypełnionych ryżem lub kaszą. Prosimy, aby dziecko przemieszczało się z jednego do drugiego końca pokoju z woreczkiem ułożonym kolejno na różnych częściach ciała – głowie, ramieniu, dłoni wyciągniętej do przodu, stopie itp. W drugiej części zabawy rozkładamy...

Czytaj dalej

Opublikowany : marzec 30, 2020 w Grupa 2, Grupa 3, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna 31.03.2020r.

Zabawy słuchowe: Jak „brzmi” wiosna? Aby wczuć się w odgłosy wiosny, otwórzcie okno, wyjdźcie na balkon. Usiądźcie razem z rodzicami i zamknijcie oczy. Nie należy nic mówić, ponieważ zadanie polega na rozpoznaniu jak największej ilości odgłosów i zapamiętaniu ich. Może usłyszycie  jakieś odgłosy, których wcześniej nigdy nie słyszałyście. Porozmawiajcie o tym, co słyszeliście. Do poczytania Wiera Badalska: „Wiosenne porządki”” Zapukał w okienko Promyczek swawolny – czy zrobiono już porządki w ogródeczku przedszkolnym? – czy listki zgrabione na waszych zagonkach? – Czy posiane kwiatków Malutkie nasionka? Spojrzał Grześ na Ewę A Ewa na Zdzisia, Zawstydzili się-i patrzcie Jak pracują dzisiaj. Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza – Jakie prace wykonuje się w ogrodzie wiosną? – Jakimi narzędziami posługuje się ogrodnik? (łopata, grabie, konewka) – Co potrzebne jest roślinom, aby pięknie rosły?(słońce, woda) – Jak dbamy o rośliny w ogrodzie? (wyrywamy chwasty, podlewamy) Zabawa naśladowcza  „W naszym ogrodzie”- dzieci naśladują czynności – Kopanie – Grabienie – Sadzenie – Podlewanie  Wiosenne zagadki Nie gryzą choć zęby mają, ogrodnikom pomagają (grabie). Chwyć mnie mocno, oprzyj nogę, cały ogród skopać mogę (łopata). Leci z niej woda, przez sito blaszane, jaka to wygoda, już kwiatki podlane(...

Czytaj dalej

Opublikowany : marzec 30, 2020 w Wczesne wspomaganie rozwoju

Ogólne ćwiczenia komunikacyjne dla dzieci z afazją

Ogólne ćwiczenia komunikacyjne dla dzieci z afazją 1. Ćwiczenia sprawności artykulacyjnej /najlepiej w formie zabawy/: – język: oblizywanie warg, raz jednej, raz drugiej, unoszenie języka przy szeroko otwartej buzi,wypychanie językiem policzków, wypychanie językiem dolnej i górnej wargi, liczenie językiem ząbków, unoszenie języka jak łopaty do góry; – wargi: tzw. dzióbek, zaciskanie warg, wysuwanie warg do przodu; – żuchwa: przesuwanie żuchwą w prawo i lewo, próby zatoczenia koła wargami. Wszystkie te ćwiczenia prowadzimy w formie zabawy. Można także: – zlizywanie z talerzyka czegoś dobrego / mocne ruchy języka/; – oblizywanie słodkich warg. 2 Ćwiczenia oddechowo – fonacyjne: – dość szybko nabieramy powietrza ustami i nosem następnie wydychamy mówiąc np; ooo, aaa; – wydychamy śpiewając samogłoski / a o e u i/; – nabieranie i wydychanie powietrza z użyciem rąk/ np; ręce na boki przy wydechu/. 3. Powtarzanie za rodzicem sylab: po, ta , ba , ma, ka raz wolno, raz szybko (chodzi o to by cały aparat artykulacyjny /język wargi / pracowały). 4. Do ćwiczeń z zakresu terapii mowy można użyć różnych rzeczy, które są w domu lub obrazki np.: miś, klocki, lalka, piłka /pokaż misia- powtórz nazwę/, nazywanie czynności z ich odpowiednikami na obrazkach /śpi, je/, co do czego pasuje , a co...

Czytaj dalej

Opublikowany : marzec 30, 2020 w Grupa 1, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna – maluszki 30.03.2020r.

Moi mili, w tym tygodniu będziemy poruszać tematy związane z wiosennymi porządkami w domu i ogrodzie. Oto propozycje zabaw na dzisiejszy dzień. „Siała Zuzia”– słuchanie wiersza czytanego przez rodzica. Rozróżnianie głosek ż-ź. Czytamy dziecku wiersz i pokazujemy dziecku, co ma robić. Dziecko naśladuje rodzica. „Siała Zuzia” -Agnieszka Frączek Duża Zuzia z rzutkim Ziutkiem Zajmowali się ogródkiem. Ziutek sadził żółte ziółka, (Dziecko pokazuje żółty kolor) A Zuzanna w pocie czółka Siała grabki i łopatki, Rękawiczki i pomadki, (Dziecko pokazuje ręce i udaje malowanie ust) Luźne kartki i guziki, (Dziecko chwyta się za guzik) Różne spinki i nożyki, (Dziecko chwyta się za spinki) I sznurówki od sandała… (Dziecko chwyta się za sznurówki bądź buty) Nawet głowę gdzieś posiała! (Dziecko chwyta się za głowę) Rozmowa dotycząca treści wiersza: Kto występował w wierszu? Czym zajmował się Ziutek? Co robiła Zuzanna? Co znaczy posiać coś? „Wiosenne porządki w domu”– zabawa naśladowcza. Rodzic wykonuje ruchy naśladujące: zamiatanie podłogi, wycieranie kurzu, mycie okien, pranie, trzepanie dywanów. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, co pokazuje rodzic i naśladowanie tych ruchów. W następnej kolejności dziecko może pokazywać rodzicom wymyślone przez siebie czynności a rodzic odgaduje bądź naśladuje. „Plastelinowe kwiaty” – praca plastyczna. Przygotowujemy zieloną i białą...

Czytaj dalej