Zdalne nauczanie
Zapraszamy dzieci i Rodziców do wspólnej zabawy w domu . W zakładce ZDALNE NAUCZANIE znajdziecie Państwo propozycje zajęć dla poszczególnych grup na kolejne dni...
Czytaj dalejZapraszamy dzieci i Rodziców do wspólnej zabawy w domu . W zakładce ZDALNE NAUCZANIE znajdziecie Państwo propozycje zajęć dla poszczególnych grup na kolejne dni...
Czytaj dalejOto kilka ćwiczeń, które można wykorzystać w pracy i zabawie z każdym dzieckiem i na pewno pomogą w rozwoju mowy i wymowy. Przedtem ważna uwaga: Dzieci, które mają skłonności do wkładania języka między zęby lub zupełnie trzymają go na zewnątrz nie wykonują ćwiczeń, w których język musi wyjść poza jamę ustną. Nie chcemy utrwalać złych nawyków. Oblizywanie górnej i dolnej wargi. Sięganie językiem do nosa, potem sięganie do brody. Liczenie górnych zębów – buzia jest otwarta, język unosi się do góry i dotyka każdego zęba osobno od ostatniego do ostatniego. Powtarzamy w obie strony. Liczenie dolnych zębów – analogicznie jak w poprzednim ćwiczeniu. UWAGA – STARAMY SIĘ, ABY BRODA POZOSTAWAŁA NIERUCHOMA. Oblizywanie – mycie językiem podniebienia, w kierunku do tyłu, potem również w poprzek zygzakiem. Mycie lub wypychanie językiem policzków, przy zamkniętej buzi. Kląskanie ( jak konik) – powoli, dokładnie. Staramy się przykleić język do podniebienia i powoli opuszczać w dół. Podnoszenie wargami małych cukierków, małych chrupków z talerzyka. Trzymanie wargami łyżeczki plastikowej lub innej lekkiej- na czas. Przywiązanie nitki do cukierka w papierku, wciąganie nitki wargami aż dotrze do ust. Parskanie. Przenoszenie papierków, chrupków przy pomocy słomki z miejsca na miejsce. Dmuchanie baniek mydlanych. Zdmuchiwanie pomponików, wacików z ręki. Dmuchanie do pustej butelki, do butelek...
Czytaj dalejDzisiejsze zajęcia związane będą z panującą porą roku. Zadajemy pytania – dziecko odpowiada: Jaką porę roku mamy teraz? – „ wiosna” – podziel słowo na sylaby, na głoski. Kiedy zaczęła się wiosna? Po jakiej porze roku przyszła? Jakie pory roku nastąpią po wiośnie? Jakie znasz wiosenne miesiące? Jaki miesiąc mamy teraz? Po czym poznajemy, że na świecie panuje wiosna? Jakie są oznaki wiosny? Praca z tekstem. ( Głośne czytanie tekstu przez rodzica, wspólne czytanie tekstu, czytanie tekstu przez dziecko). Wiosna niesie skarby. Daje nam kwiaty i blask promieni. Rozwija listki. Wita ptaki: bociany, dudki, skowronki. Trawy maluje na zielono. Kwiatom daje kolory. Wiosna to bogata i cudna pora. A co wiosna da nam? Rozmowa na temat treści wiersza. – O kim mówi tekst? – Co wiosna nam niesie? – Jakie powracające ptaki wita wiosna? – Jakie znasz wiosenne kwiaty – zwiastuny wiosny? – Co wiosna da wam i innym dzieciom? / swobodne wypowiedzi/ ZABAWA PRZY DOWOLNEJ MUZYCE – ( wycinamy kwiatek z papieru lub gazety, kładziemy na podłogę) „ Motylek”. Dziecko naśladuje lot motyla. Przerwa w muzyce – motyl przysiada na kwiatku słuchając poleceń: ( usiądź po prawej stronie, po lewej stronie, przed kwiatkiem,...
Czytaj dalej„Kolorowe kanapki” –uczenie się przez działanie. Wykonywanie i ozdabianie kanapek wg pomysłu dziecka. Zwrócenie uwagi na konieczność spożywania warzyw – źródło witamin. zgromadzenie produktów – szczególnie „nowalijek” – pomidory, sałata, rzodkiewka, szczypiorek, ogórek; zgromadzenie wszystkich potrzebnych narzędzi- deska, talerz, nóż; rozmowa na temat higieny i bezpieczeństwa podczas pracy; zabezpieczenie ubrania i włosów; ozdabianie kanapek wg pomysłów dziecka z wykorzystaniem dowolnych produktów spożywczych; degustacja kanapek. „Gimnastyka buzi i języka” – zabawy logopedyczne. ,,Wąchamy wiosenne kwiaty” – zabawa oddechowa. Dziecko nabiera powietrze nosem do brzucha, a następnie wypuszcza je buzią, mówiąc Aaaaach! (zachwycaj się wiosennymi kwiatami). ,,Żaba łapie muchę” – ćwiczenia warg i języka. Dziecko naśladuje ciche bzyczenie muchy. Na umówiony gest rodzica dziecko wysuwa szeroki język jak najdalej do przodu, robią z niego „łyżeczkę” i chowa do buzi. ,,Wiosenny wietrzyk” – ćwiczenia mięśni policzków. Dziecko nadyma policzki, zatrzymując w nich powietrze. Następnie naciska je palcami wskazującymi i wolno wypuszcza powietrze z jednoczesnym prychnięciem. ,,Złapana pszczoła” – ćwiczenia języka. Dziecko przy zaciśniętych ustach wypycha końcem języka policzki od środka (w różnych kierunkach) – naśladując lot pszczoły złapanej w siatkę. „Zjawiska pogodowe”- zabawa ruchowa. Tłumaczymy dziecku, że każde ze zjawisko...
Czytaj dalej