Zachęcamy do zapoznania się z raportem z ewaluacji zewnętrznej
Prezentujemy Państwu skrócone wnioski z przeprowadzonej w przedszkolu ewaluacji zewnętrznej problemowej, jednocześnie zachęcamy do zapoznania się z całym raportem, który jest dostępny na stronie: www.npseo.pl Badanie zostało zrealizowane w dniach 12-01-2016 – 25-01-2016 przez zespół wizytatorów ds. ewaluacji, w skład którego weszli: Barbara Zgłobicka, Anna Dziedzic. Badaniem objęto 12 dzieci (swobodna rozmowa z dziećmi), 61 rodziców (ankieta i wywiad grupowy) i 13 nauczycieli (ankieta i wywiad grupowy). Przeprowadzono wywiad indywidualny z dyrektorem placówki, grupowy z przedstawicielem organu prowadzącego, grupowy z pracownikami niepedagogicznymi, a także obserwacje zajęć, placówki . Na podstawie zebranych danych został sporządzony raport, który obejmuje podstawowe obszary działania szkoły lub placówki. Wyniki ewaluacji Wymaganie: Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się. Wyniki przeprowadzonej ewaluacji dla wymagania: W wyniku rozpoznawania indywidualnych potrzeb dzieci w Przedszkolu prowadzi się zajęcia służące ich wszechstronnemu rozwojowi. Nauczyciele podejmują różnorodne działania, wspierając predyspozycje i zainteresowania dzieci. Ze względu na prowadzenie oddziałów integracyjnych Przedszkole blisko współpracuje z poradnią psychologiczno-pedagogiczną i specjalistami. Dzięki monitorowaniu procesów edukacyjnych i opierając się na wnioskach z niego wypływających nauczyciele wzmacniają działania mające na celu wzrost zaangażowania przedszkolaków i wsparcie rodziców w szczególności dzieci niepełnosprawnych. Zajęcia prowadzone w Przedszkolu są uatrakcyjnianie przez wprowadzanie innowacji pedagogicznych służących rozwojowi dzieci „Mały przyrodnik w świecie fotografii”,...
Czytaj dalej