Categories Menu

Opublikowany : mar 30, 2020

Edukacja zdalna 31.03.2020r.

Zabawy słuchowe:

Jak „brzmi” wiosna?

Aby wczuć się w odgłosy wiosny, otwórzcie okno, wyjdźcie na balkon. Usiądźcie razem z rodzicami i zamknijcie oczy. Nie należy nic mówić, ponieważ zadanie polega na rozpoznaniu jak największej ilości odgłosów i zapamiętaniu ich. Może usłyszycie  jakieś odgłosy, których wcześniej nigdy nie słyszałyście. Porozmawiajcie o tym, co słyszeliście.

Do poczytania

Wiera Badalska: „Wiosenne porządki””
Zapukał w okienko
Promyczek swawolny
– czy zrobiono już porządki
w ogródeczku przedszkolnym?
– czy listki zgrabione
na waszych zagonkach?
– Czy posiane kwiatków
Malutkie nasionka?
Spojrzał Grześ na Ewę
A Ewa na Zdzisia,
Zawstydzili się-i patrzcie
Jak pracują dzisiaj.

Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza
– Jakie prace wykonuje się w ogrodzie wiosną?
– Jakimi narzędziami posługuje się ogrodnik? (łopata, grabie, konewka)
– Co potrzebne jest roślinom, aby pięknie rosły?(słońce, woda)
– Jak dbamy o rośliny w ogrodzie? (wyrywamy chwasty, podlewamy)

Zabawa naśladowcza  „W naszym ogrodzie”- dzieci naśladują czynności
– Kopanie
– Grabienie
– Sadzenie
– Podlewanie 

Wiosenne zagadki

Nie gryzą choć zęby mają, ogrodnikom pomagają (grabie).

Chwyć mnie mocno, oprzyj nogę,
cały ogród skopać mogę (łopata).

Leci z niej woda,

przez sito blaszane,

jaka to wygoda,

już kwiatki podlane( konewka).