Categories Menu

Opublikowany : cze 25, 2020 w Wczesne wspomaganie rozwoju

ZABAWY SENSORYCZNE NA WAKACJE

  Lato to wyjątkowa pora roku, podczas której świat dzieci i nasz wygląda zupełnie inaczej, niż podczas innych pór roku. Wielu z nas wyjeżdża na wakacje, spędza miło czas w plenerze. Słońce, wysokie temperatury, a nawet letni deszcz sprawiają, że otaczający świat odbieramy inaczej, niż w chłodne, ponure dni. Podczas wakacyjnych wyjazdów jest mnóstwo okazji do wspólnych zabaw z dziećmi, które w naturalny sposób rozwijają nasze zmysły. Poniżej przedstawiamy kilka propozycji zabaw sensorycznych na wakacjach. ZABAWY NAD WODĄ Na swój cel podróży często wybieramy wyjazd nad morze lub nad jezioro. Są to niezwykłe miejsca, gdzie dziecko całe dnie bawi się tym, co dała natura. Najważniejsze, by wasze pociechy chodziły boso po piasku. Chodzenie boso po piasku, kamykach, ziemi, trawie, wodzie rozwija prawidłowe wzorce chodzenia, równowagę, stymuluje prawidłowe odbieranie bodźców sensorycznych. Piasek i woda- przydatne mogą być: wiaderka, kubki, łopatki, grabki, foremki, talerzyki. Dziecko nabiera wodę do wiaderka, dosypuje piasek, miesza. Z powstałej papki robi „dania” dla rodziców-rozkłada na talerzyki, gotuje. Przyprawia liśćmi, kamykami, patykami. Danie gotowe!:-) Woda- przydatne rzeczy: przeźroczyste butelki, kubki. Wlewamy wodę do butelki, wrzucamy różnorodne rzeczy naturalnego pochodzenia-kamyki, patyki, liście, muszelki, wodorosty- obserwujemy, co się z tym dzieje. Wodę można wlać np. do miski. Wrzucamy...

Czytaj dalej

Opublikowany : cze 25, 2020 w Aktualności, Wczesne wspomaganie rozwoju

Zabawy wspierające rozwój emocjonalny – SYGNALIZATOR EMOCJI

Wiemy już jak ważne jest wspieranie rozwoju emocjonalnego naszego dziecka. Codzienne rozmawianie z dzieckiem o uczuciach, może pomóc nam nauczyć dziecko rozpoznawać to, co aktualnie czuje, nazwać oraz wyrazić emocje w odpowiedni sposób. W celu ułatwienia, ale i uatrakcyjnienia rozmów dotyczących emocji możemy wykonać wspólnie z dzieckiem SYGNALIZATOR EMOCJI. Do wykonania sygnalizatora będziemy potrzebować: kółek w różnych kolorach (np. żółtym, czerwonym, zielonym, niebieskim), tasiemki/sznurka, pisaka, zszywacza, klamerek. Do wykonania sygnalizatora emocji widocznego na zdjęciu użyłam papierowych, okrągłych talerzyków (ale można wykorzystać np. kółka wycięte z grubszego papieru). Każdy z talerzy pomalowałam farbami na inny kolor. Następnie pisakiem narysowałam na każdym kółku minę wyrażającą jakieś uczucie. Za pomocą zszywacza przyczepiłam kółka do sznurka. Tak wykonany sygnalizator wieszamy w widocznym oraz łatwo dostępnym dla dziecka miejscu w domu. To co istotne – kolory kółek można dobrać dowolnie. To samo tyczy się emocji jakie znajdą się na sygnalizatorze. Początkowo można zacząć od mniejszej liczby emocji (np. radość, złość, smutek) i stopniowo wprowadzać kolejne. Po zrobieniu sygnalizatora należy z dzieckiem omówić każdą z emocji widocznych na kółkach. Nazwać je, wspólnie zastanowić się kiedy można odczuwać daną emocję, co zrobić, gdy czujemy złość czy smutek itp. Następnie nie pozostaje nic innego jak zacząć korzystać z sygnalizatora emocji na co dzień. Dziecko, ale i rodzic, za pomocą klamerki...

Czytaj dalej

Opublikowany : cze 25, 2020 w Grupa 4, Grupa 5, Grupa 6, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- 25.06.2020r.

Wkrótce wakacje. Już jest lato, już jest lato! Wyjeżdżamy z mamą, tatą. W góry, w lasy lub nad morze, każdy jedzie tam gdzie może. Bliżej słońca, bliżej wody, by się kąpać dla ochłody. Na jagody chodzić w las, bo wakacji nadszedł czas. 1. Połącz klapki w pary. 2. Znajdź różnice między obrazkami.   3. Proponujemy dziecku zabawę w układanie swoich wyliczanek lub powtarzanie znanych rymowanek . Entliczek, pentliczek, czerwony stoliczek. Na kogo wypadnie, na tego bęc. Siedzą szczury pod podłogą, drapią deski szczurzą nogą. Sen o serze każdy ma, chociaż deska skrzypi zła. Myszka Miki gra w guziki. Raz, dwa, trzy i wygrasz ty. Wpadła bomba do piwnicy, napisała na tablicy: S. O. S. – mądry pies.   Ponieważ wakacje tuż tuż na dzisiejsze zajęcia z angielskiego wybierzemy się na plażę. W filmie zaprezentowane będą słowa, które kojarzą się właśnie z wakacjami spędzanymi nad morzem. Proszę aby dzieci starały się powtarzać nazwy po nagraniu. W drugiej części filmu dzieci będą musiały sobie przypomnieć nazwy po prezentacji każdego z obrazka https://www.youtube.com/watch?v=GXXPxP5NUSM Proszę również o wysłuchanie piosenki związanej z wakacjami ....

Czytaj dalej

Opublikowany : cze 25, 2020 w Grupa 2, Grupa 3, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- 25.06.2020r.

Czwartek 25.06.2020 Temat: Nad rzeką DZIEŃ DOBRY DZIECI Razem z latem wyruszmy w dalszą podroż, dzisiaj nad rzekę!! Wiersz „ Rzeczka”Julian Tuwim https://www.youtube.com/watch?v=RmdsxZVt0iw Płynie, wije się rzeczka Jak błyszcząca wstążeczka ,Tu się srebrzy, tam ginie, A tam znowu wypłynie. Woda w rzeczce przejrzysta, Zimna, bystra i czysta, Biegnąc mruczy i szumi, Ale kto ją zrozumie? Tylko kamień i ryba. Znają mowę tę chyba, Ale one, jak wiecie, Znane milczki na świecie. Rozmowa na temat wiersza; Co to jest rzeka?; Do czego podobna jest rzeka?; Co robi woda w rzece?; Kto mieszka w rzece?. „ Raki” zabawa na czworakach- dzieci robią przysiad podparty. Na hasło: Raki idą na spacer idą na czworakach do tyłu. Na hasło: Raki na plaży zatrzymują się. Będąc na spacerze, na podwórku, czy w ogrodzie nazbierajcie kilka kamieni i pomalujcie je według własnego pomysłu. Zapraszam da obejrzenia https://www.youtube.com/watch?v=RIMfk4LEGgA https://www.youtube.com/watch?v=3LQYbBwwI9w Życzę kolorowej, twórczej zabawy- POZDRAWIAM:) Zróbcie zdjęcia swojej pracy i prześlijcie na adres nauczaniezdalne@onet.eu Proszę, aby dzieci zapoznały się z filmem prezentującym słownictwo kojarzące się z latem i wakacjami. Do każdego z rysunku przedstawionego na filmie zapisane zostanie odpowiednie słowo, które następnie będzie odczytane na głos. Proszę, aby dzieci spróbowały powtórzyć po nagraniu. https://www.youtube.com/watch?v=H78LRzQYo_s Proszę również o wysłuchanie wakacyjnej piosenki....

Czytaj dalej

Opublikowany : cze 25, 2020 w Grupa 1, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna-25.06.2020r. maluszki

Czwartek 25.06.2020r. Wakacje w mieście „Kółko graniaste” – tradycyjna zabawa integracyjna.   „Sposób na nudę” – zabawy słownikowe. Dzieci wymyślają sposoby spędzania czasu wolnego podczas wakacji (na wsi, w mieście). Rodzic kontroluje wypowiedź dziecka, zwraca uwagę na to, by dziecko uwzględniało zasady bezpieczeństwa, podkreśla, że dzieci mogą się bawić tylko pod kontrolą dorosłych. „Przejdź bezpiecznie” – zabawa ruchowa – tor przeszkód według pomysłu rodziców. „Latawce” – praca plastyczna. Wspólnie z dzieckiem przygotowujemy szkielet latawca. Zadaniem dziecka jest go pokolorować i ozdobić wg własnego pomysłu. „Bańki mydlane” – gimnastyka buzi i języka. Dziecko nabiera powietrze ustami (powiększa objętość policzków). Następnie palcami dotyka policzków tak, aby powietrze wydostało się na zewnątrz. „Pociąg krasnoludków”- zabawa ruchowa. Utrwalanie słów piosenki. Ponieważ zbliżają się wakacje na dzisiejsze zajęcia z języka angielskiego proszę o zapoznanie się z filmem prezentującym słownictwo związane właśnie z wakacjami. https://www.youtube.com/watch?v=EAYf1lAOoB8 Proszę aby dzieci wysłuchały również letniej piosenki https://www.youtube.com/watch?v=mVhh0oATqBI W piosence pojawią się kolejne czynności kojarzące się z wakacjami. What do you like to do in the summer? – Co lubisz robić w lecie? Swim – pływać bike – jeździć na rowerze surf – serfować hike – chodzić po górach read – czytać camp –...

Czytaj dalej