Categories Menu

Opublikowany : cze 24, 2020 w Wczesne wspomaganie rozwoju

Ćwiczenia z grubą liną bądź sznurem

Na początek rozgrzewka pajacyki , skoki i podskoki  1. Ułożenie liny gimnastycznej lub grubego sznurka na podłodze. Dziecko ustawia się na początku liny: przejście po linie jednym i drugim bokiem, przejście po linie przodem, przejście po linie „tiptopami”, przejście przy linie, stawiając stopy na przemian, zewnętrzne krawędzie stopy dotykają liny 2. Linę trzymają oboje rodzice, rozciągnięta, ustawiona na wysokości wyciągniętych w górę dłoni dziecka.i Dziecko ustawia się przodem do liny: wspięcie na palcach i wyciągnięcie ramion w górę trzymając linę w dłoniach, skoki w górę z klaśnięciem nad liną, skoki w górę z dotknięciem liny dłońmi 3. Linę układamy na podłodze w różne zawijasy, zakręty. Dziecko ma za zadanie przejść po linie najpierw nie spadając z liny a potem powoli z zamkniętymi oczami. 4. Lina zawieszona tuż nad podłogą lub trzymana przez rodziców. Dziecko ma za zadanie przeskoczyć przez linę obunóż w przód i w tył, jednonóż w przód i w tył, z klaśnięciem pod kolanem w przód a w tył obunóż, z zamkniętymi oczami obunóż w przód i w tył, dla odważnych z zamkniętymi oczami jednonóż w przód i jednonóż w tył 😉 Na koniec leżenie w dowolnie wybranej pozycji i głębokie oddechy...

Czytaj dalej

Opublikowany : cze 24, 2020 w Wczesne wspomaganie rozwoju

Rozwijanie percepcji wzrokowej

  1. Składanie pociętych obrazków wg wzoru (np. przecięte na kilka części dwie identyczne kartki pocztowe – rodzic układa swoją jako wzór, a następnie to samo robi dziecko) bez wzoru (można tu wykorzystać różne obrazki, pocztówki, zdjęcia – pocięte na kawałki)
 2. Uzupełnianie braków na obrazkach można w tym celu wykorzystać gotowe obrazki dostępne w Internecie, na których brakuje pewnych części – zadaniem dziecka jest rozpoznanie i nazwanie brakujących części/przedmiotów (np. brak nosa w rysunku twarzy).
 4.Wyodrębnianie różnic miedzy obrazkami można wykorzystać obrazki dostępne 
w dziecięcych gazetkach (zadaniem dziecka jest znaleźć różnice między obrazkami – ich ilość jest zazwyczaj określona, np. 5 różnic) 5. Układanie puzzli najpierw z dużych puzzli, potem z coraz mniejszych (stopniowo zwiększamy również liczbę elementów). 6. Układanie obrazków po lewej i po prawej stronie stołu/biurka/kartki (można poprowadzić umowną granicę, np. położyć długą linijkę na środku biurka i poprosić dziecko aby po lewej stronie ułożyło, np. czerwone klocki a po prawej zielone)...

Czytaj dalej