Categories Menu

Opublikowany : cze 17, 2020 w Wczesne wspomaganie rozwoju

Ćwiczenia gimnastyczne

Ćwiczenia dla maluszków,  na boso i z pomysłem. 1. W leżeniu przodem, ręce wyciągnięte w górę. Zadaniem jest przytoczyć się do leżenia tyłem bez pomocy rąk i odwrotnie. 2. W siedzeniu , stopy w powietrzu. Zadaniem jest obrócić się wokół własnej osi kręcąc się na pupie bez dotykania stopami podłogi, w prawo i w lewo. 3. W leżeniu przodem, stopy w powietrzu. Zadaniem polega na tym żeby obrócić się wokół własnej osi kręcąc się na brzuchu bez pomocy stóp . 4. W staniu na boso, w palcach stopy kredka 🙂 Przed stopami kartka.Zadaniem jest narysować misia raz prawą raz lewą stopą 🙂 5. W staniu na boso. Zadaniem jest stanąć na jednej nodze, przełożyć rękę pod jednym kolanem i złapać się za nos. 6. W staniu na boso. Chwytamy stopami woreczek i trzymając go przechodzimy do siadu, następnie do leżenia tyłem.  Przekładamy  woreczek za głowę  Rękami wkładamy woreczek do przeciwnej stopy i przechodzimy do leżenia, siadu i stania.  Powodzenia ...

Czytaj dalej

Opublikowany : cze 17, 2020 w Grupa 4, Grupa 5, Grupa 6, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- 17.06.2020r.

Kolor o którym będziemy dzisiaj rozmawiać, ukrył się w zagadce: W tym kolorze są chabry i woda w jeziorze i bezchmurne niebo i szumiące morze. Powyżej na zdjęciu widać chabry – polne kwiaty, o których była mowa w zagadce. Co jeszcze kojarzy Ci się z kolorem niebieskim? W morzu, które też kojarzy się nam z kolorem niebieskim, żyje wiele niesamowitych zwierząt. Spróbuj sam przeczytać ich nazwy: NIEBIESKI SMOK – to tak naprawdę ślimak KONIK MORSKI MEDUZA O czym jeszcze była mowa w zagadce? O bezchmurnym niebie, ale niebo z chmurami jest o wiele ciekawsze. Chmury przybierają różne kształty, a nasza wyobraźnia podpowiada nam co to może być… Przyjrzyj się uważnie, w co zamieniły się chmury na obrazku poniżej. Podczas spaceru możesz sam przyglądnąć się chmurom i wyobrazić sobie co przedstawiają. Rodzice w tej samej chmurze mogą zobaczyć coś zupełnie innego. Miłej zabawy! Malowanie na mokrym papierze – propozycja pracy plastycznej Polecamy dzisiaj malowanie na mokrej i pogniecionej kartce papieru, końcowy efekt jest bardzo ciekawy. Aby przygotować kartkę do malowania należy ją zgnieść i delikatnie zmoczyć np. w misce z wodą. Następnie należy delikatnie rozprostować kartkę, położyć na stole i namalować farbami obrazek o dowolnej tematyce (może podwodny świat?). Trzeba malować delikatnie, ponieważ mokra kartka jest bardziej podatna na rozerwanie. Oprócz malowania...

Czytaj dalej

Opublikowany : cze 17, 2020 w Grupa 2, Grupa 3, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- 17.06.2020r.

17.06.2020 Temat: Niebieski 1. Jaki kolor dziś tropimy? schował się w niebie i wodzie. Można znaleźć go w chabrach i w oczach. Następnie dzieci wybierają spośród kartek papieru kolorowego, bibuły, pasmanterii te w kolorze niebieskim. Mają za zadanie narysować i wyciąć z papieru kolorowego lub bibuły paski. Następnie komponują z nich kształty dowolnych przedmiotów: domów, samochodów, roślin, zwierząt. Po ułożeniu dzieci naklejają je na przygotowane przez rodziców kartki papieru. Podczas pracy nazywają odcienie koloru – ciemnoniebieski to granatowy, a jasnoniebieski to błękitny. 2. „Niebieski” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa. Dzieci chodzą po pokoju w rytmie dowolnej piosenki. Rodzice robią przerwy w muzyce, w tym czasie dzieci szybko szukają koloru niebieskiego i dotykają go palcem. Gdy muzyka powraca dzieci znowu maszerują. 3. „Niebieskie skojarzenia” – zabawa słownikowa – rodzic pyta dzieci: „Co kojarzy wam się z kolorem niebieskim?”. Dzieci kolejno podają swoje odpowiedzi – wszystkie odpowiedzi są poprawne. 4. „Ułóż tak samo” – zabawa dydaktyczna. Rodzic przygotowuje dla dziecka obrazek, który będzie można pociąć. Po drugiej stronie rodzic rysuje linie dzielące go na 5 nieregularnych części. Dzieci przyglądają się obrazkowi, rozcinają go po narysowanych liniach oraz składają ponownie i naklejają na kartkę. 5. „Kolorowa piosenka” – dzieci aktywnie słuchają piosenki – za każdym razem,...

Czytaj dalej

Opublikowany : cze 17, 2020 w Grupa 1, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- 17.06.2020r. maluszki

Środa Temat zajęć: Sprzedawca „W sklepie” – praca z obrazkiem. Przygotowujemy dwa obrazki przedstawiające: sklep spożywczy oraz sklep odzieżowy. Pokazujemy dziecku pierwszy obrazek, zadajemy pytania: Co przedstawia obrazek?; Jak nazywa się to miejsce? Następnie pokazujemy drugi obrazek i znów zadajemy te same pytania. Na koniec prosimy, aby dziecko powiedziało: Czym różnią się te sklepy?; Jak należy zachować się w sklepie?; Jak nazywa się osoba pracująca w sklepie? „Sałatka owocowa”- zabawa muzyczno- ruchowa.   „Wielkie zakupy” – zabawa matematyczna. Przygotowujemy produkty spożywcze. Tłumaczymy, jak należy zachować się w sklepie, jak prosić o towar i jak za niego płacić. Wcielamy się w rolę ekspedientki. Zadaniem dziecka jest kupowanie produktów i płacenie za nie, używając przy tym zwrotów grzecznościowych. „Wycieczka do pobliskiego sklepu” – Razem z dzieckiem udajemy się do pobliskiego sklepu, w celu zrobienia zakupów, np. chleb, mleko. Zwróćmy uwagę na używanie wszelkich form grzecznościowych. „Gdzie to jest?” – zabawa dydaktyczna – kształtowanie orientacji w przestrzeni. Przygotowujemy różne produkty, które kupiliśmy wspólnie z dziećmi w sklepie. Umieszcza je w różnych miejscach w pokoju/kuchni. Następnie prosi dziecko, aby przyjrzało się uważnie wskazanym produktom i powiedziało: Gdzie się znajdują? Dzieci mogą...

Czytaj dalej