Categories Menu

Opublikowany : maj 25, 2020 w Aktualności, Grupa 1, Grupa 2, Grupa 3, Grupa 4, Grupa 5, Grupa 6, Zdalne nauczanie

List do dzieci – może przeczyta tatuś, babcia, dziadziuś lub starsze rodzeństwo…

Kochane dzieci! Chcemy Wam wszystkim przypomnieć, że jutro jest wyjątkowy świąteczny dzień- Święto Mamy! Trzeba się również przygotować w sposób wyjątkowy! Zróbcie swojej kochanej Mamusi niespodziankę. Spróbujcie zastanowić się, najlepiej jeszcze z kimś (może z tatą, babcią, dziadziusiem, rodzeństwem), jaką miłą niespodziankę można przygotować jutro dla Mamy ( może piękna laurkę, kolorowy obrazek, bukiet kwiatów, ulubiony deser, piosenkę, występ taneczny, wyręczenie w obowiązkach domowych). Niech to będzie Wasz pomysł i wybór! Nie zapomnijcie też o życzeniach – powiedzcie Mamusi coś miłego, przytulcie się…. Zdjęcia niespodzianek lub prezentów wykonanych przez Was dla swoich Mam można przesyłać na nasz adres meilowy : nauczaniezdalne@onet.eu Wszystkie umieścimy w galerii prac na stronie internetowej naszego przedszkola. Pozdrawiamy Was...

Czytaj dalej

Opublikowany : maj 25, 2020 w Wczesne wspomaganie rozwoju

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

Zestawy zabaw dla dzieci. Dziecko ćwiczy w obecności rodzica lub osoby dorosłej. ZESTAW I Zabawa orientacyjno-porządkowa ,,Lot ptaków”. Dziecko biega w różnych kierunkach z ramionami wyciągniętymi w bok; na hasło „wróbelki” – podskakuje obunóż. Ćwiczenia szyi ,,Ptaszek pije wodę”. Dziecko w przysiadzie podpartym wykonuje skłon głowy w przód, następnie skłon głowy w tył z równoczesnym cofnięciem brody (połykanie wody). Zabaw bieżna ,,Spłoszony ptaszek”. Dziecko na odgłos szczekania psa (rodzica) ucieka w wyznaczone wcześniej miejsce w pokoju. Ćwiczenia dużych grup mięśniowych ,,Ptaszek szuka pożywienia”. Dziecko chodzi małymi krokami, wykonując skłony tułowia w przód i wyprosty. Ćwiczenia skoczne ,,Ptaszek skacze”. Podskoki obunóż w miejscu przy zwartych stopach. ZESTAW II ,,Wiatraczek”. Dziecko z rozłożonymi rękami obraca się dookoła; na sygnał (klaśnięcie) opuszcza ręce wzdłuż tułowia. ,,Drzewa na wietrze”. Dziecko wykonuje skłony w prawo i w lewo. ,,Deszcz, kropi, pada i leje”. W przysiadzie podpartym dziecko odtwarza deszcz (drobny kapuśniaczek, duży deszcz i ulewę), uderzając palcami o podłogę. ,,Omiń kałużę”. Dziecko spaceruje, na sygnał (klaśnięcie) i hasło ,,kałuża” – przeskakuje przez kałużę. ,,Pada deszcz, pada deszcz, a ja sobie śpiewam”. Dziecko mówi rytmicznie tekst, wyklaskując go, a potem wytupując, wystukując. ZESTAW III Ćwiczenie orientacyjno – porządkowe ,,Idziemy na spacer”. Dziecko maszeruje po pokoju. Ćwiczenie rytmiczne....

Czytaj dalej

Opublikowany : maj 25, 2020 w Grupa 4, Grupa 5, Grupa 6, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna-25.05.2020r.

Witamy serdecznie w nowym tygodniu! Koniec maja był zawsze w przedszkolu czasem wyjątkowym – świętowanie Dnia Mamy i Taty, planowanie zbliżającego się Dnia Dziecka, Pikniki Rodzinne… W tym roku jest inaczej, ale najważniejsza jest pamięć o kochanych osobach. Już w zeszłym tygodniu nasze tematy były związane z rodziną, w tym tygodniu zapraszamy rodzinę na majową łąkę. Wszystkim dzieciom przypominamy: JUTRO DZIEŃ MAMY, trzeba się przygotować! Oto nasze podpowiedzi… Mamy Dzień Mamy! – opowiadanie Elżbiety Pałasz Dzieciaki już leżały w łóżku, a mama była zajęta Jaśkiem, gdy nagle zadzwonił telefon. Odebrał tato i po chwili przyszedł do nich. Zapytał: – Śpicie? Bo mam do was sprawę. Dzwonił dziadek, żeby mi przypomnieć, że jutro Dzień Matki. To zróbcie jakieś ładne laurki, a ja kupię kwiatki. – I ciastka! – dodał Ernest. – I lody! – dorzuciła Zosia. – Mama lubi orzechowe, ja truskawkowe, a Ernest czekoladowe! – Dobrze! – zgodził się tata. – A teraz już śpijcie. I wyszedł. Ale jak tu spać po takiej wiadomości! Zosia zaczęła: – Myślę, że laurka to za mało. I w ogóle zawsze jest laurka. Tym razem będzie coś innego. Ja zrobię książeczkę dla mamy z życzeniami i rysunkami. Ernest poczuł ukłucie zazdrości. A co on da mamie? Myślał, myślał, wreszcie...

Czytaj dalej

Opublikowany : maj 25, 2020 w Grupa 2, Grupa 3, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- 25.05.2020r.

Temat kompleksowy: „Mama i Tata”. Temat: Portret rodzinny. 1.Na początek pobawmy się : „Pada, pada deszczyk”– dzieci biegają , udając, że są na łące. Na hasło: Pada deszczyk! Kucają i zakrywają głowę- chowając ją przed deszczem. „ Kotki i myszki”– dzieci- myszki chodzą na czworakach. Na hasło Idzie kot! Dzieci kulą się i nie ruszają. Rodzic- kot podchodzi do dziecka- myszki i sprawdza czy się nie poruszyła. „ Królicze skoki”– dzieci robią przysiad podparty. Na sygnał rodzica skaczą, udając króliczki. 2. Ten tydzień jest wyjątkowy!- Wyciągnijcie rodzinne albumy i wspólnie pooglądajcie zdjęcia. Opowiedzcie, kogo one przedstawiają i w jakiej sytuacji zostały zrobione. Spróbujcie odpowiedzieć także na pytanie, ”Kim są moi rodzice?”- dzieci opowiadają, czym zajmują się ich rodzice. Starają się nazwać zawód wykonywany przez swoich rodziców. 3. Nauczcie Waszych rodziców zabawy paluszkowej, którą dobrze znacie( wyliczankę zaczynamy od palca-kciuka i pokazujemy kolejno następne paluszki). Ten paluszek to jest dziadziuś, a obok babunia, ten największy to jest tatuś, a obok mamunia, to ja dziecina mała , a to moja rączka cała( całą rączką machamy). 4. „Moja wesoła rodzinka”– pamiętacie tę piosenkę? Na pewno tak, zatem zapraszamy do śpiewania! https://www.youtube.com/watch?v=zC9jbgmeoLc 1. My rodzinę dobrą mamy, zawsze razem się trzymamy! I choć czasem czas...

Czytaj dalej

Opublikowany : maj 25, 2020 w Grupa 1, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- 25.05.2020r. maluszki

Poniedziałek 25.05.2020r. Temat kompleksowy: Mama i tato Temat zajęć: Mój tata   Zabawa ruchowa- „Skaczemy, biegniemy”   „Mój tato”- praca z wierszem. Słuchanie wiersza B. Formy. Chodzimy z tatą na długie spacery, mamy wspaniale dwa górskie rowery. Po parku na nich często jeździmy i nigdy razem się nie nudzimy. Gdy mroźna zima nagle przybywa i ciepłym szalem wszystko okrywa, bierzemy narty i śnieżne szlaki wciąż przemierzamy jak szybkie ptaki. Często chodzimy razem do kina, lubimy obaj gdy dzień się zaczyna. Takiego mieć tatę to wielkie szczęście – życzeń mu składam dziś jak najwięcej. Po wysłuchaniu utworu rodzic zadaje pytania dotyczące treści: Co robiły dzieci z tatą w wierszu?; Jak spędzały czas wolny?; Dlaczego dzieci w wierszu składają życzenia swojemu tacie?; Jaka to okazja?; Jaki wy możecie zrobić prezent swojemu tacie z okazji jego święta? „Kim jest mój tata?” – zabawa słownikowa. Rodzic prosi dziecko aby opowiedziało o swoim tacie, co robi, kim jest z zawodu? „Magiczne pudełko” – zabawa sensoryczna. Rodzic ma przygotowane rekwizyty związane z zawodami, np. łyżka wazowa, mały samochodzik, traktor, mały samolot itp. Dziecko wkłada ręce do pudełka i, bez wyciągania przedmiotu, próbuje podać jego nazwę. Po nazwaniu przedmiotu, wyjmuje go, i razem z rodzicem sprawdza czy właściwie odpowiedział. „Wiosenne...

Czytaj dalej