Categories Menu

Opublikowany : maj 19, 2020 w Grupa 1, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna-maluszki 20.05.2020r.

Środa 20.05.2020r. Temat zajęć: Biedronki „Kwiaty rosną” – zabawa ruchowa do melodii piosenki wybranej przez rodzica. Na początku dziecko tylko słucha, później przykuca i wraz z realizacją dźwięków unosi się do góry (wspina na palcach) i opada (do pozycji kucanej) – naśladuje wzrost kwiatów. Osłuchanie z piosenką „Bal na łące”:   Tekst piosenki: Kiedy świeci słoneczko, tu na łące nad rzeczką świerszcze stroją skrzypeczki do wiosennej poleczki. Dylu,dylu już grają grube bąki śpiewają, myszki tańczą poleczkę sapią przy tym troszeczkę. A trzy małe biedronki, nie chcą tańczyć tej polki i czekają na walca, aby tańczyć na palcach.   Pytania do tekstu piosenki: Co świeciło nad rzeczką? (słoneczko) Jakie zwierzątka występowały w piosence? (świerszcze, myszki, biedronki, bąki) Które owady nie chciały tańczyć polki? „Cicho – głośno” – próba śpiewania piosenki. Najpierw po cichutku, a potem głośno- i na odwrót. „Taniec świerszczy i biedronek” – improwizacja ruchowa przy melodii piosenki. „Tropimy owady” – zabawy w ogrodzie z wykorzystaniem lup. Po powrocie do domu dziecko opowiada rodzeństwu/ dziadkom o zaobserwowanych owadach, ich wyglądzie, zwyczajach.   „Lot biedronki” – zabawa ruchowa naśladowcza. Dziecko- biedronka biega w rytmie wygrywanym przez rodzica i naśladuje lot tych owadów. Na przerwę w graniu dziecko siada na kwiatkach -na podłodze i odpoczywa. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie. Dla chętnych. Połącz...

Czytaj dalej

Opublikowany : maj 19, 2020 w Grupa 4, Grupa 5, Grupa 6, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- 20.05.2020r.

„Rodzinny taniec” Zachęcamy do rodzinnego tańca przy muzyce, nasza propozycja to piosenka o czekoladzie  Link do strony: https://www.youtube.com/watch?v=e_qsWae-jYQ „Czekolada” Wygibasy z naszej klasy Wszystkie dzieci chcą jeść czekoladę. Mama chce jeść czekoladę, tata chce jeść czekoladę. Jesteście gotowi! Wszyscy jemy pyszną czekoladę. Raz dwa, raz dwa trzy! Mama mówi czekolada, tata mówi czekolada. Wszyscy jemy pyszną czekoladę. Da nam siłę czekolada, da nam uśmiech czekolada. Wszyscy jemy pyszną czekoladę. Czeko czeko klap klap, czeko czeko klap klap. x2 Wszyscy jemy pyszną czekoladę. Czekolada, czekolada, czekolada… x7 Raz dwa, raz dwa trzy. Mama mówi czekolada, tata mówi czekolada. Wszyscy jemy pyszną czekoladę. Da nam siłę czekolada, da nam uśmiech czekolada. Wszyscy jemy pyszną czekoladę. Czeko czeko klap klap, czeko czeko klap klap. x2 Wszyscy jemy pyszną czekoladę. Czekolada, czekolada, czekolada… x7 Ruszamy do dzieci prawą rączką tak, a teraz machamy lewą rączką tak. Bo daje dużo siły czekolada nam, więc jemy czekoladę i śpiewamy tak. Raz dwa, raz dwa trzy. Czeko czeko klap klap, czeko czeko klap klap. x2 Wszyscy jemy pyszną czekoladę Czekolada, czekolada, czekolada… „Bocianie rodziny”...

Czytaj dalej

Opublikowany : maj 19, 2020 w Wczesne wspomaganie rozwoju

Ćwiczenia na koślawość kolan

W siadzie, plecy proste, ręce podparte za plecami na podłodze, nogi wyprostowane, pod kolanami zwinięty w rulon ręcznik. Rodzic trzyma dłoń na podeszwach stóp dziecka. Dziecko przyciska kolana do ręcznika przez 3 sek, rozluźnienie x 10 W siadzie, plecy proste, ręce podparte za plecami na podłodze , jedna noga wyprostowana. Druga noga zgięta, przy stopie rozrzucone woreczki gimnastyczne/ skarpetki.Dziecko palcami zgiętej nogi zabiera woreczek i przenosi za nogę wyprostowaną przy kolanie. Zmiana nogi. W siadzie, plecy proste, ręce podparte za plecami na podłodze , nogi wyprostowane w niedużym rozkroku. Rodzic trzyma ręce po zewnętrznej stronie stóp dziecka w okolicy kostek. Dziecko próbuje powiększyć rozkrok, rodzic oporuje przez 3 sek, rozluźnienie. X10 Siad po turecku, plecy proste, głowa „wydłuża „ciało do góry, ręce na kolanach. Dziecko naciska na kolana spychając je do podłogi tak aby poczuć delikatne, bezbolesne rozciąganie w okolicy pachwin. Utrzymuje 10 sek, rozlużnienie, x 10. W siadzie, plecy proste, stopy razem, ręce na kolanach. Dziecko wykonuje opad tułowia w przód spychając równocześnie delikatnie kolana do podłogi, tak aby poczuć delikatne, bezbolesne rozciąganie w okolicy pachwin. Utrzymuje 10 sek, rozluźnienie, x 10. W siadzie, plecy proste, ręce podparte na podłodze na plecami, kolana na zewnątrz, stopy skierowane do siebie. Przed stopami rozsypane duże klocki; piłki; róznokształtne zabawki....

Czytaj dalej

Opublikowany : maj 19, 2020 w Grupa 2, Grupa 3, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna-20.05.2020r.

Temat: Zwierzęta u lekarza Propozycje zabaw ruchowych: „Kulawa papuga”– zabawa ruchowa z elementem skoku. Dzieci biegają w rytmie podanym przez Rodzica( np. klaskanie), na hasło: Papugę boli noga! Dzieci zaczynają skakać na jednej nodze, gdy Rodzic przestaje wyklaskiwać rytm , dzieci- papugi siadają w przysiadzie. „ Ciężki- lekki”– zabawa orientacyjno- porządkowa. Dzieci biegają swobodnie po pokoju, na hasło Lekki! Zatrzymują się i podskakują do góry, na hasło Ciężki! -kucają. „Kocie zwyczaje”- Dzieci zamieniają się w kotki: chodzą po sali na czworakach. Rodzic mówi co koty mają robić, a dzieci to wykonują: piją mleko z miseczki, robią koci grzbiet, leżą na plecach, zwijają się w kłębek i zasypiają itp. Kochani, posłuchajcie krótkiego wiersza „Weterynarz” Z. Dmitrocy. Gdy koń kaszle lub kuleje, kiedy chory pies nic nie je, weterynarz nawet w nocy nie odmówi im pomocy. O kim mowa w wierszu? Zapraszamy Was do obejrzenia filmu edukacyjnego, gdzie bliżej poznacie zawód weterynarza. https://vod.tvp.pl/video/kulisy-czyli-blekitek-poznaje-zawody,weterynarz,19173697 Spróbujcie odpowiedzieć na pytania: Kim jest weterynarz? Czym zajmuje się weterynarz? 3. Zabawa matematyczna Geometryczne zwierzaki. Poproś Rodzica lub starsze rodzeństwo o przygotowanie kilku kompletów figur geometrycznych. Spróbuj z nich ułożyć kompozycję psa, kota, ptaka. Nazywaj poszczególne figury. Dobrej...

Czytaj dalej

Opublikowany : maj 19, 2020 w Grupa 4, Grupa 5, Grupa 6, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna-19.05.2020r.

Dzisiaj na początek również propozycja rozgrzewki, tym razem przy piosence „Skaczemy, biegniemy”. Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA „Rodzina” – zagadki Mamy wspólną mamę i wspólnego tatę. To jest moja…, ja jestem jej… (siostra, brat) Kocha swoje dziecko najbardziej na świecie, Kto to taki? Na pewno wszyscy dobrze wiecie. (mama, tata) Chociaż jest dorosły, po kałużach brodzi, turla się po trawie, z dziećmi to uchodzi. (tata) Mama z tatą, babcia z dziadkiem, ciocia z wujkiem na dokładkę. Jeszcze kuzyn i kuzynka – oto cała ma… (rodzinka) Czy jest drewniany, czy murowany, ważne, by każdy był w nim kochany. (dom) „Wyrazy też mają swoje rodziny” – zabawa słownikowa Przygotowujemy karteczki z prostymi wyrazami pisanymi dużymi literami drukowanymi (nazwy zwierząt, owoców, imiona). Rozkładamy je na dywanie. Zadaniem dziecka jest odczytać wyrazy i połączyć w grupy te, które należą do tej samej rodziny. Na przykład: rodzina imion: EWA, OLEK, IGOR rodzina nazw zwierząt: LIS, PIES, PAPUGA rodzina nazw owoców: KIWI, MALINA, BANAN „Moja rodzina” – praca plastyczna Zaproponujmy dziecku wykonanie obrazka przedstawiającego rodzinę. Może namalować, narysować, wylepić plasteliną. Po skończonej pracy obejrzyjcie wspólnie obrazek i koniecznie zawieście go w widocznym...

Czytaj dalej