Categories Menu

Opublikowany : maj 6, 2020 w Aktualności

OGÓLNE ZASADY PRZED PRZYJĘCIEM DZIECKA DO PRZEDSZKOLA

Rodzicu, Aby zapewnić dziecku odpowiednią opiekę podczas pobytu w przedszkolu, przekaż dyrektorowi lub opiekunowi informacje o stanie zdrowia dziecka, które są istotne. Przyprowadź do przedszkola dziecko zdrowe – bez objawów chorobowych. Stosuj się do ewentualnych zaleceń lekarskich, które mogą określić czas nieposyłania dziecka do przedszkola. Przed przyprowadzeniem dziecka do przedszkola zmierz dziecku temperaturę. Nie posyłaj do przedszkola dziecka, jeżeli w domu przebywa ktoś na kwarantannie lub w izolacji. Wówczas wszyscy musicie pozostać w domu i stosować się do zaleceń służb sanitarnych i lekarza. Wyjaśnij dziecku, aby nie zabierało do instytucji zabawek i niepotrzebnych przedmiotów. Regularnie przypominaj dziecku o podstawowych zasadach higieny. Podkreśl, że powinno unikać dotykania oczu, nosa i ust, często myć ręce wodą z mydłem i nie podawać ręki na przywitanie. Zwróć uwagę na odpowiedni sposób zasłaniania twarzy podczas kichania czy kasłania. Pamiętaj, że Ty także powinieneś je stosować, bo dziecko uczy się przez obserwację dobrego przykładu. Rodzic nie wchodzi z dzieckiem do przedszkola. Dziecko jest odbierane przez personel przedszkola przy drzwiach wejściowych po wcześniejszym zmierzeniu temperatury. Zasada ta dotyczy zarówno przyprowadzania jak i odbierania dziecka z przedszkola. Szczegółowe procedury dotyczące pobytu dziecka w przedszkolu zostaną podane rodzicom przed otwarciem przedszkola w dniu 18.05.2020...

Czytaj dalej

Opublikowany : maj 6, 2020 w Aktualności

Propozycja- Kampania Kolejowe ABC pod patronatem MEN

Przedstawiamy Państwu propozycję działań informacyjno-edukacyjnych dla dzieci i młodzieży w ramach projektu pt. Kampania Kolejowe ABC. Otrzymały one honorowy patronat Ministra Edukacji Narodowej. Celem tego projektu jest rozwój świadomości najmłodszych uczestników ruchu w zakresie bezpieczeństwa i odpowiedzialnego zachowania na dworcach, peronach, przejazdach kolejowych i w okolicach torowisk. Przygotowane przez Urząd Transportu Kolejowego w ramach Kampanii materiały edukacyjne można pobrać ze strony internetowej www.kolejoweabc.pl. Czas, kiedy dzieci i rodzice pozostają w domu, można wykorzystać również na naukę poprzez zabawę, korzystając z dobrze merytorycznie przygotowanych źródeł. Takimi są z pewnością podręczniki Kampanii Kolejowe ABC. Przeznaczone są one dla trzech grup wiekowych – w tym również przedszkolaków . Zostały opracowane tak, by bez przeszkód większość ćwiczeń można było przeprowadzić samodzielnie. Podręczniki dostępne są w formie elektronicznej na stronie www.kolejoweabc.pl w zakładce „Materiały edukacyjne”. Zostały one również zamieszczone na platformie epodreczniki.pl Ministerstwa Edukacji Narodowej. Na stronie internetowej dostępna jest także edukacyjna kolorowanka „Kolejowe Przygody Rogatka”, która wprowadza najmłodszych w tematykę bezpieczeństwa kolejowego przy pomocy głównego bohatera kampanii – nosorożca Rogatka. Dzieci mogą także skorzystać z gry „Kolejowe ABC” na urządzenia mobilne, w ramach której prowadzone są konkursy z nagrodami. Są to aplikacje, które w interaktywny sposób bawią i w przyjemny sposób uczą zasad bezpieczeństwa oraz prawidłowego zachowania na terenach kolejowych. Można je pobrać bezpłatnie ze sklepu App...

Czytaj dalej

Opublikowany : maj 6, 2020 w Wczesne wspomaganie rozwoju

Pamięć wzrokowa- ćwiczenia

  Obserwacja – obserwacja otoczenia w różnych sytuacjach (co robi mama? mama bierze jabłko; co jest na stole?), – obserwacja czynności wykonywanych przez inne osoby. Wyszukiwanie – wyszukiwanie przedmiotów wskazanych przez rodzica w otoczeniu dziecka (np. gdzie jest lala?); – wyszukiwanie takiego samego przedmiotu, zabawki, klocka z grona przygotowanych już przedmiotów; – wyszukanie obrazka/figury geometrycznej podobnego do wskazanego przedmiotu; – wyszukanie ukrytych przedmiotów/figur na obrazku; – dostrzeganie nieprawidłowości na obrazku, niepasujących przedmiotów lub błędów rodzica przy pokazywaniu przedmiotów na obrazku (np. wskazujemy na kota, a mówimy: „to jest pies”); Dobieranki, zgadywanki – zgadywanie, który obrazek lub zabawka grupy przedmiotów zostały schowane; dziecko może najpierw opisać schowany przedmiot; – w „tajemniczym worku” dziecko musi znaleźć i wyciągnąć przedmiot do pary (najlepiej o charakterystycznym kształcie, teksturze,...

Czytaj dalej

Opublikowany : maj 6, 2020 w Grupa 2, Grupa 3, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- 06.05.2020r.

06.05.2020r. Temat: Bajkopisarz 1. Zabawa ruchowa „Nasze ręce , nasze palce”. W górze słonko świeci,( unoszenie nad głową złożonych razem dłoni z szeroko rozstawionymi palcami). Ptaszek sobie leci,( skrzyżowanie nadgarstków i kiwanie jednocześnie wszystkimi palcami). Szumią, szumią drzewa,(opuszczanie rąk na wysokość twarzy i poruszanie wyprostowanymi palcami obu dłoni). Nikt się nie spodziewa, że……( rozłożenie szeroko rąk i poruszanie nimi lekko w górę i w dół)………..Prosimy dzieci, aby wymyśliły swoją bajkę i opowiedziały. A może Rodzic też wymyśli swoją bajkę i opowie dziecku. 2. Zabawa matematyczna „Książki”. Rodzicu, wspólnie z dzieckiem przygotuj na dywanie różne książki z Waszej biblioteczki (małe, duże, grube, cienkie, kwadratowe , prostokątne). Poproś, aby dziecko wykonało czynności klasyfikacyjne i w wyznaczonych miejscach układało książki np. duże i małe, cienkie i grube lub prostokątne i cienkie . 3. Zabawa plastyczna „Zakładka do mojej ulubionej książki”. Wykonajcie zakładkę do książki wg swojego pomysłu. Może być z prostokątnego kawałka tektury, ozdobiona rysunkami , czy kawałkami wyciętego papieru kolorowego. Poniżej znajdziecie linki , którymi można się zainspirować. Bądźcie ostrożni podczas posługiwania się nożyczkami! https://www.superkid.pl/prace-plastyczne-zakladki http://przedszkolnyartysta.blogspot.com/2015/03/zakadki-do-ksiazek.html   Język angielski: Proszę, aby dzieci zapoznały się z piosenką utrwalającą liczby oraz nazwy zwierząt https://www.youtube.com/watch?v=HGgsklW-mtg Słówka: Liczby: one – jeden two – dwa three –...

Czytaj dalej

Opublikowany : maj 6, 2020 w Grupa 4, Grupa 5, Grupa 6, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- 06.05.2020r.

Zachęcamy dzisiaj, aby porozmawiać z dzieckiem na temat naszego miasta: co mu się podoba, a co nie, jakie zna charakterystyczne miejsca, ważne budynki, gdzie lubi wychodzić na spacery, jak nazywa się jego ulica i jaki ma pomysł dlaczego tak, może wie na jakiej ulicy mieszka jego kolega lub koleżanka. Warto też wyjaśnić pojęcie „herb” i uważnie przyjrzeć się herbowi Libiąża. Prawda – fałsz Czytamy zdanie, a dziecko rozpoznaje, czy jest ono prawdziwe czy fałszywe. Ustalamy z dzieckiem sposób reagowania na zdania prawdziwe i fałszywe np. prawda – kciuk do góry, fałsz – kciuk na dół. Każda prawidłowa odpowiedź może być punktowana. Zachęcamy do własnych pomysłów. Mieszkańcy gór to górnicy. W Polsce rządzi obecnie król Wacław II. W Libiążu jest kopalnia soli. Toruń słynie z wypieku pierników. Lech, Czech i Rus byli kuzynami. W Polsce popularną zupą jest rosół z makaronem. Smocza jama znajduje się pod Wawelem. W Libiążu rządzi prezydent. Wars był marynarzem. Smok wawelski pękł ze śmiechu. W herbie Libiąża są kłosy zboża. Mazury to kraina gdzie jest bardzo dużo jezior. Sawa zakochała się w szewczyku Dratewce. Kraków był dawniej stolicą Polski. Nad Bałtykiem możemy znaleźć bursztyny. Na Wawelu mieszkali królowie. W polskich...

Czytaj dalej