Categories Menu

Opublikowany : kw. 28, 2020 w Aktualności

Konkurs plastyczny

Podczas pobytu w przedszkolu dzieci biorą udział w różnorodnych konkursach na terenie gminy i powiatu. Często są laureatami lub zdobywają wyróżnienia. Konkurs traktują jako dobrą zabawę pozwalającą na zaangażowanie się najczęściej w działania twórcze. Tej formie dziecięcej aktywności towarzyszy zawsze radosna atmosfera. Zachęcamy Rodziców, aby zaangażowali swoje dzieci w działania i umożliwili  im udział w konkursie. Poniżej zamieszczamy informacje na temat konkursu. Powiatowy Młodzieżowy Dom Kultury w Trzebini zaprasza dzieci z przedszkoli, uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych   z terenu Powiatu Chrzanowskiego do udziału  w Powiatowym Konkursie Plastycznym „DLA MOJEJ MAMY”, który organizowany jest online. Termin nadsyłania prac upływa 15 maja 2020 roku. Prace prosimy przesyłać na adres  e-mailowy:  mdktrzebinia@o2.pl   z dopiskiem  „Kartka dla Mamy”. Regulamin konkursu dostępny jest...

Czytaj dalej

Opublikowany : kw. 28, 2020 w Wczesne wspomaganie rozwoju

Trudne emocje? Jakoś to rozchodzę! – regulacja emocji przez ruch.

  Potrzeba ruchu, aktywności jest podstawową potrzebą dziecka. Wykorzystajmy tą naturalną potrzebę, by pomóc dziecku w regulacji emocji. Rozładowanie przez ruch jest jedną z najbardziej intuicyjnych strategii regulacji. Badania pokazują, że możemy zmienić stan emocjonalny – zmieniając swój stan fizyczny czy to przez ruch czy relaksację. Gdy nasze dziecko jest pobudzone, widzimy napięcie i kumulujące się trudne emocje warto sięgnąć po zabawy ruchowe, które umożliwią rozładowanie negatywnej energii, sprawią, że ciało będzie rozluźnione, zintegrują mózg i pomogą wrócić do równowagi. Propozycje aktywności: Siłowanki – wszelkiego rodzaju przepychanki, zapasy, wygibasy z rodzicem – możecie się gilgotać, turlać, bawić w ganianego. Dostarczają nie tylko uwalniającego od napięcia ruchu, ale również wzmacniają relację rodzica z dzieckiem. Domowy tor przeszkód – tak by dziecko mogło się przeciskać, wspinać, skakać, przechodzić pod/nad przeszkodami. Można wykorzystać krzesła, stoły, poduszki, koce, pudła – ograniczeniem jest tylko wyobraźnia i wyposażenie domu 😉 Tańce, hulanki, swawole – postaw na krótki, intensywny wysiłek fizyczny – energetyczny taniec przy muzyce, pajacyki, podskoki itp. Najlepiej wspólnie z dzieckiem – dostarczenie pozytywnej dawki energii i śmiechu gwarantowane 🙂 Można również wykorzystać różnorodne gry i zabawy ruchowe. Dobrym pomysłem będą np. karty ruchowe, gdzie zadaniem jest naśladowanie wylosowanych zwierząt (do pobrania na http://w-strone-dziecka.blogspot.com/2018/04/sposoby-na-rozadowanie-nadmiaru-energii.html#more) Pamiętajmy – kluczem...

Czytaj dalej

Opublikowany : kw. 28, 2020 w Grupa 2, Grupa 3, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- 28.04.2020r.

Wtorek 28.04.2020 Temat: Godło, flaga, hymn Drogie Dzieci, na dzień dobry przywitamy się: https://www.youtube.com/watch?v=a9oGVJEdkpo   Czy jesteście już gotowi?- to zapraszam abyście uważnie oglądnęli: https://www.youtube.com/watch?v=DCwEJ9tHt5c   TO TERAZ „Flaga”-spróbujcie omówić znaczenie flagi, miejsc i okoliczności jej prezentacji( np. na zawodach sportowych, uroczystościach państwowych). Spróbujcie podzielić na sylaby wyraz flaga. „Godło”– odszukajcie godło na obrazku, zwróćcie uwagę na jego kolorystykę. Spróbujcie podzielić na sylaby wyraz godło. „Hymn”-odsłuchajcie hymn państwowy. Czy pamiętacie jaką należy przyjąć postawę zasadniczą. Kiedy jest grany i śpiewany hymn narodowy?. Do odsłuchania https://www.youtube.com/watch?v=AJsWz9SlpfA   Mazurek Dąbrowskiego Jeszcze Polska nie zginęła, Kiedy my żyjemy. Co nam obca przemoc wzięła, Szablą odbierzemy. Marsz, marsz Dąbrowski, Z ziemi włoskiej do Polski. Za twoim przewodem Złączym się z narodem. Dla chętnych do wyboru Wykonanie flagi Polski według własnego pomysłu albo wykonanie flagi tak: Flaga Polski- do zabawy potrzebne będą flagi różnych narodów.Wyszukaj flagę narodową Polski wśród innych flag.   MIŁEJ ZABAWY I POWODZENIA:)          ...

Czytaj dalej

Opublikowany : kw. 28, 2020 w Grupa 1, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- maluszki 28.04.2020r.

Temat: „Czyste powietrze”. „Czyste powietrze” – ćwiczenia oddechowe: wciągamy powietrze nosem i wypuszczamy ustami Wiersz „Rzeka” J. Wanatowicz Jestem sobie rzeką. Kto powącha ten ucieka. Czemu? – zapytacie pewnie. Co się stało, że tak płaczę rzewnie? Byłam piękna, byłam czysta, lecz nie trwało to zbyt długo. Co się stało moi mili? Po prostu mnie zanieczyścili! Zastanówcie się po wysłuchaniu wiersza: Dlaczego należy dbać o czystość rzek? oraz kto mieszka w rzece? Porozmawiajcie z rodzicami na ten temat. „Życie w wodzie” – praca plastyczno-techniczna Przygotujcie sobie (poproście o pomoc rodziców) niebieską kartkę, wycięte rybki z gazet, kaszę mannę jako piasek na dnie rzeki. Spróbujcie komponować pracę wg własnego pomysłu.   Zabawa naśladowcza „ Rób to, co ja!” (Naśladujemy np. trzepanie dywanów, ścieranie kurzu) Miłej...

Czytaj dalej

Opublikowany : kw. 28, 2020 w Grupa 4, Grupa 5, Grupa 6, Zdalne nauczanie

Edukacja zdalna- 28.04.2020r.

Z czym kojarzy Wam się przyroda? Macie na pewno bardzo dużo skojarzeń. Jednym z nich są pewnie drzewa. Wyobraźcie sobie jak wyglądałby świat bez drzew i opowiedzcie o tym Rodzicom. Dobrym sposobem na pomaganie przyrodzie jest sadzenie drzew, które między innymi produkują tlen (składnik powietrza), który jest ludziom niezbędny do życia. „Sadzimy drzewa”– zabawa matematyczna Przygotowujemy patyczki do liczenia lub inne rzeczy (guziki, kredki, nakrętki z butelek). Tłumaczymy dziecku, że będzie sadzić drzewka w szkółce leśnej. Każdy patyczek (kredka, guzik) to jedna sadzonka. Informujemy, że w szkółce zostało przygotowanych 5 rzędów (rzędy można zrobić ze sznurka i ponumerować), zaś w każdym rzędzie musi być posadzonych 8 drzewek. Leśnik zdążył już posadzić po kilka sadzonek w każdym z rzędów: – W pierwszym rosło już 5 sadzonek (dziecko układa podaną liczbę patyczków). Ile trzeba jeszcze posadzić, żeby było ich 8? (liczy i dokłada odpowiednią liczbę patyczków); – W drugim rzędzie rosły 4 sadzonki (układa podaną liczbę patyczków). Ile trzeba jeszcze posadzić, żeby było ich 8? (liczy i dokłada odpowiednią liczbę patyczków); – W trzecim było 6 sadzonek (układają podaną liczbę patyczków). Ile trzeba jeszcze posadzić, żeby było ich 8? (liczy i dokłada odpowiednią liczbę patyczków); – W czwartym rosły tylko 2 sadzonki (układa...

Czytaj dalej