Categories Menu

Opublikowany : kw. 17, 2020 w Wczesne wspomaganie rozwoju

Nadwrażliwość dotykowa

Nadwrażliwość dotykowa, inaczej obronność dotykowa to nieprawidłowe przetwarzanie przez układ nerwowy dziecka informacji płynących z układu dotykowego .To skłonność do negatywnych i emocjonalnych reakcji na bodźce dotykowe. Dotyk dostarcza dużo informacji płynących z otoczenia, dzięki którym prawidłowo kształtują się u dziecka świadomość własnego ciała, orientacja w przestrzeni. Dzieci z nadwrażliwością dotykową : Unikają przytulania; Nie lubią być dotykane przez inne osoby; Niechętnie bawią się w zabawy „brudzące”, -farbami, masami plastycznymi, klejem; Nie tolerują metek w ubraniach; Jest niespokojne, gdy dotyka lub zakłada określone ubrania, ma swoje ulubione; Reaguje emocjonalnie, gdy ma brudne ręce; Nie lubi mycia głowy, obcinania paznokci, mycia zębów, szczotkowania włosów; Niechętnie chodzi boso, po trawie, piasku; Unika niektórych pokarmów z powodu ich konsystencji; Ma trudności z budowaniem relacji z rówieśnikami; Nie lubi łaskotek, delikatnego dotykania, poszukuje mocniejszych wrażeń dotykowych, jak mocne wtulanie się czy wciskanie w poduszki, pufy; Aktywności dzieci z obronnością dotykową często są ograniczone, nie są naturalnie wzmacniane, zabawy nowymi zabawkami wywołują lęk. Nie jest konieczne występowanie wszystkich wymienionych objawów, wystarczą nawet pojedyncze o dużym nasileniu. Wraz z rozwojem dziecka objawy mogą zmieniać swoje natężenie. Dla dziecka z obronnością dotykową zwykły, niespodziewany dotyk może okazać się ogromnym zagrożeniem. Reakcja dziecka w takim przypadku może być różna: krzyk,...

Czytaj dalej

Opublikowany : kw. 17, 2020 w Aktualności, Galerie

Dzieci uczą rodziców

Dzieci z naszego przedszkola uczestniczą w programie „Dzieci uczą rodziców”. W odpowiedzi na zaistniałą sytuację, ale także na apel Ministra Edukacji Narodowej, a przy tym chcąc zachęcić dzieci do przebywania w domu i nauki przypominamy, że organizator przygotował serię pakietów materiałów dydaktycznych do wspólnej domowej nauki rodziców i dzieci. Wystarczy wejść na stronę organizatora w link: https://crl.org.pl/2020/03/12/dzieci-ucza-rodzicow-w-domu/ Na dole strony wyświetlają się materiały edukacyjne do przeczytania, pobrania i wydrukowania przez Rodziców. Tematyka jest szeroka i bogata, każdy znajdzie coś dla siebie: bezpieczeństwo, zdrowie, ekologia, święta, zwierzęta,...

Czytaj dalej

Opublikowany : kw. 17, 2020 w Aktualności, Galerie

„Dzieci uczą rodziców”- materiały promocyjne

Dzieci z naszego przedszkola uczestniczą w programie „Dzieci uczą rodziców”. W odpowiedzi na zaistniałą sytuację, ale także na apel Ministra Edukacji Narodowej, a przy tym chcąc zachęcić dzieci do przebywania w domu i nauki przypominamy, że organizator przygotował serię pakietów materiałów dydaktycznych do wspólnej domowej nauki rodziców i dzieci. Wystarczy wejść na stronę organizatora w link: https://crl.org.pl/2020/03/12/dzieci-ucza-rodzicow-w-domu/ Na dole strony wyświetlają się materiały edukacyjne do przeczytania, pobrania i wydrukowania przez Rodziców. Tematyka jest szeroka i bogata, każdy znajdzie coś dla siebie....

Czytaj dalej

Opublikowany : kw. 17, 2020 w Grupa 4, Grupa 5, Grupa 6, Zdalne nauczanie

Język angielski – grupa IV, V, VI

Proszę uprzejmie aby dzieci zapoznały się z kilkoma nowymi słówkami. Poznane słowa będą tworzyły ze sobą przeciwieństwa. W nawiasach postaram się zapisać zbliżoną wymowę)   SŁOWNICTWO: Near ( NIR) – blisko Far ( FAR) – daleko Clean ( KLIN) – czysty Dirty ( DERTI) – brudny High ( HAJ) – wysoki Low ( LOŁ) – niski Empty ( EMPTI) – pusty Full – ( FUL) – pełny   On ( ON) – włączony Off ( OF) – wyłączony   Proszę, aby dzieci zapoznały się z piosenką w celu utrwalenia wyrazów.   https://www.youtube.com/watch?v=lsuqa9U3wik   Tekst piosenki: Open shut them. Open shut them. Give a little clap, clap, clap. Open shut them. Open shut them. Put them in your lap, lap, lap. Near and far. Near and far. Near and far. Near, near, near, near. Far, far, far. Near and far. Near and far. Near, near, near, near. Far, far, far. Clean and dirty. Clean and dirty. Clean and dirty. Clean, clean, clean, clean. Dirty, dirty, dirty. Clean and dirty. Clean and dirty. Clean, clean, clean, clean....

Czytaj dalej

Opublikowany : kw. 17, 2020 w Grupa 2, Grupa 3, Zdalne nauczanie

Język angielski – grupa II i III

  W języku angielskim odległość ma znaczenie dużo większe niż w języku polskim. Do wskazywania odległości mogą być użyte słowa: this (wym. DYS) – wskazujące na to co jest blisko nas   that ( wym. DAT) – wskazujące na to co jest od nas oddalone.     SŁOWNICTWO:   What’s this? ( ŁOTS DYS) – Co to jest? ( pytanie dla przedmiotów znajdujących się blisko) What’s that? (ŁOTS DAT)– Co to jest? ( pytanie dla przedmiotów znajdujących się daleko)   Proszę, aby dzieci zapoznały się z następującą piosenką:   https://www.youtube.com/watch?v=UKNiCMrd3nU   Tekst piosenki: What’s this? What’s that? What’s this? What’s that? This is a dog, that is a cat. What’s this? What’s that? What’s this? What’s that? What’s this? What’s that? This is a frog, that is a hat. What’s this? What’s that? What’s this? What’s that? What’s this? What’s that? This is a ball, that is a bat. What’s this? What’s that? What’s this? What’s that? What’s this? What’s that? This is a cow, that is a rat. What’s this? What’s that? What’s this? What’s that? What’s this? What’s that?   Jeśli Państwo możecie, proszę spróbować wybrać...

Czytaj dalej